keresőoptimalizálás 2020

A Google és a többi kereső folyamatosan változtat a rangsorolási szempontjain, így a keresőoptimalizálási szakmának is állandóan meg kell újulnia. Igen, szakmáról beszélünk, ugyanis mára olyan összetetté vált a folyamat, amit több éves tanulás és gyakorlás során lehet csak elsajátítani. Egy jó keresőoptimalizálási szakember rendszeresen képzi magát, általában több weboldal adataiból készít elemzéseket, számos fizetős programot használ, így valóban tud érdemi javaslatokat adni, vagy elvégezni a felmerülő feladatokat.

A rövid bevető után lássuk, mik lehetnek a keresőoptimalizálás céljai 2020-ban?

Természetesen a rövid válasz az, hogy az elsődleges cél, hogy az első lehess a találati listán az általad választott kulcsszavakra. Előfordul, hogy ez könnyen és gyorsan teljesíthető, más esetben viszont reménytelen vállalkozás. Mikor nem lehetsz az első helyen?

  • A Google más típusú találatokat jelenít meg a találati listán – például nagy bizalmi mutatóval (magas DA érték) rendelkező információs, hír portálokat, online magazinokat, blogokat.
  • A konkurencia évek óta olyan irgalmatlan összegeket költött a jelenlegi helyezésére, hogy onnan egyszerűen nem éri meg kitúrni őt. Természetesen ezekben az esetekben is van megoldás, de ez egy hosszú és költséges folyamat.
  • A siker rengeteg egyéb tényezőtől is függ. Pár példa: mennyire fogja komolyan venni a harcot a konkurencia, milyen változtatásokat vezet be a Google, mennyire veszed komolyan az egyéb folyamatokat (ügyfélszolgálat, márka építés, árazási politika és a többi).

Összefoglalva: Nem jó cél a konkrét helyezés, ugyanakkor a jól végzett munka eredményeként általában jó helyezéseket láthatunk a találati listán, növekszik az ingyenes látogatók száma és ismertségünk. 

A problémák főként induló vállalkozások induló weboldalai esetén jelentkeznek. Sokan azt gondolják, lehetséges rövid idő alatt a csúcsra jutni és ott is maradni. Ha az első helyek valóban értékesek, arra már a konkurensek is rájöttek, így már hátrányból indulunk, ráadásul a Google bizalmatlanul tekint az induló weboldalakra, ezért 3-6 hónapnak kell eltelnie, mire komolyan veszi a szándékunkat. Valószínűleg az elvégzett munka valódi eredményeit 1 év késéssel fogjuk élvezni.

Induló vállalkozások esetében, ha azonnali eredményeket akarunk, mindenképpen hirdetéssel (Google Ads) kell kezdenünk. Emellett fontos a keresőoptimalizálás, ugyanis egy jól “seózott” oldal esetén alacsonyabbak a hirdetési költségek, jobbak a konverziók, valamint az idő elteltével egyre több ingyenes (organikus) forrásból érkező látogatónk lesz, és ha az összes folyamatot jól kezeljük, ezek egyre nagyobb része válik ügyfelünkké, vásárlónkká.

Már meglévő weboldalak, webáruházak esetében elsődleges cél lehet a hirdetési költségek csökkentése, megfelelő stratégia segítségével új potenciális érdeklődőket, látogatókat szerezhetünk “ingyen”, építhetjük a márkánkat, brandünket és végső célként elérhetünk a találati lista élére is, ami már valódi kézzel fogható eredményeket hozhat.

Milyen eszközei vannak a keresőoptimalizálásnak 2020-ban?

Ha komolyan vesszük a keresőoptimalizálást – márpedig komolytalanul felesleges belekezdeni -, akkor folyamatosan mérnünk, elemeznünk kell. Ezután a kiértékelt adatok alapján folyamatosan bővíteni, javítani kell a saját weboldalunkat, valamint internetes ajánlásokat (linkeket) kell szereznünk. Ez fogja meghozni a végén a kívánt eredményeket.

  • A technikai hibák kijavítása a weboldalon, webáruházban (Onsite SEO). Ezek a hibák időnként olyan súlyosak, hogy már önmagukban is rengeteg kárt okoznak. Ide tartoznak a rosszul kitöltött meta adatok, a rossz oldalstruktúra, a lassú oldal betöltés, a rossz belső linkek, a Google fiókok hibás bekötése, esetleg ezek teljes hiánya, a tárhely hibás beállításai, az ssl rossz, vagy hibás és még sorolhatnánk a problémákat a végtelenségig. A javítások után általában rövid időn belül látványos eredményeket látunk a találati listán. Kisebb verseny esetén, akár pár héten belül az első oldalra kerülhetünk. Ezek a feladatok a weboldal összetettségétől függően pár órás, vagy több hetes munkát jelenthetnek, és megfelelő weboldal készítés ismeretekkel illetve szakmai iránymutatással akár önállóan is elvégezhetőek.Felhasználható technikai eszközök: Google Analytics, Google Search Console, Google Ads, Google Mybusiness, Hotjar, Internetes auditáló eszközök ingyenes és fizetős verziói pl: Link Assistant Website auditor, Google Speedtest, Pingdom Tools, és még rengeteg eszköz, melyekről külön cikkben értekezünk.
  • Megfelelő tartalmak elhelyezése a honlapon, webshopon (Tartalmi SEO). Content is King = a tartalom mindenek felett. Biztosan hallottad már ezt a kifejezést. A rövid lényege, hogy szolgáljuk ki megfelelően a weboldalunkra látogatókat. Ha információt keresnek, akkor azt adjuk nekik, ha össze akarnak hasonlítani termékeket szolgáltatásokat, akkor azzal segítsünk nekik, ha vásárolni szeretnének, tegyük számukra minél egyszerűbbé. Mint kiderül a fentiekből, sokféle keresés zajlik, ezért első feladat ezek szétválasztása és a megfelelő felhasználói élmény biztosítása a látogatók számára. A Google keresések kb. 80%-a információs jellegű, így ezek kielégítésre a legjobbak a blog bejegyzések, cikkek, hírek.Ugyanakkor vannak vegyes keresések, ahol bár a többség csak olvasgatni akar, mégis akad közülük is vásárló. Ebben az esetben öngól, ha a blogbejegyzésünk szerepel jó helyen, hiszen a vásárlók nem erre kattintanak majd, hanem a direkt ajánlatokra. Ezt nevezik kulcsszó kannibalizációnak. Természetesen ezt is el lehet kerülni egy jól megírt kategória, vagy termék leírással, esetleg az információs tartalom független forrásba helyezésével, és onnan ajánlást (linket) kaphatunk az értékesítési oldalunkra. Summázva: Nem a szavak száma a meghatározó, hanem a jól átgondolt tartalom stratégia és a minőségi szövegírás, egyéb minőségi tartalmak (egyedi képek, videók, infografika, hanganyagok, stb.) elhelyezése.

    Felhasználható technikai eszközök: Google Ads keyword planner, Ubersuggest, Internetes auditáló eszközök ingyenes és fizetős verziói pl: Link Assistant Rank tracker, Google találati lista manuális ellenőrzése, excel táblázatok, stb. Erről szintén külön cikkben értekezünk.

     

  • Ajánlások (linkek) gyűjtése, saját megbízhatóságunk növelése a Google szemében. Sokan ismerik a linképítés kifejezést, de kevesen tudják mit jelent valójában. Ezért nevezem itt és most internetes ajánlásnak. Ha szakembert keresel, vagy valamilyen megoldást a problémáidra, gondolom te is gyakran kérdezed meg ismerőseidet, kit ajánlanának. És utána megnézed, az ajánló mennyire szimpatikus, megbízható számodra. Ha több ismerősöd is ajánlja az adott szakembert a képzeletbeli listádon valószínűleg ő lesz az első helyen. Ugyanígy működik a Google is. Minél több, minél megbízhatóbb forrásból kap egy adott weboldal ajánlásokat, annál komolyabbnak értékeli a Google. Az internetes ajánlásokat nevezzük hivatkozásnak, vagy linknek.De ugyanúgy, ahogy te is különbséget teszel az ajánlók között (nem biztos, hogy egy rossz arcú idegen ajánlásra fogsz valakit beengedni a lakásodba), a Google is megkülönbözteti az ajánló weboldalak erejét. Sokan követik el azt a hibát, hogy ész nélkül próbálnak linkeket szerezni, egyetlen céljuk az ingyenesség. Pedig nem lesz ingyen, hiszen rengeteg időt és energiát kell ezekbe a lehetőségekbe fektetni.

    A jól működő, valóban hatékony link építés jelenleg az egyik legnehezebb feladat, hiszen a Google nem teszi közzé a weboldalak bizalmi indexét, így különböző cégek különböző rangsorai alapján tudsz válogatni, vagy megbízol egy valóban jó szakembert, aki elvégzi ezt a feladatot. Jelenleg a legelterjedtebb a Moz cég DA/PA mérőszáma, de ezzel is óvatosan kell bánni, ugyanis a magyar weboldalakat meglehetősen pongyolán térképezi fel. Te is másként tekintesz egy adott témában szakértő véleményére, mint egy amúgy megbízható, de teljesen laikus ismerősödére.

    Felhasználható eszközök: DA/PA checkerek, Search Console, Majestyc, Webmeeup, Link Assistant Seo Spyglass, és még rengeteg egyéb eszköz, de érdemes mindegyiket fenntartásokkal kezelni.

  • Egyéb online marketing eszközök. Ennek pontos meghatározása az egyik legnehezebb feladat. Abban minden SEO szakember egyetért, hogy ezek is fontosak. Ilyenek a közösségi médiák (Youtube, Facebook, Instagram, LinkeIn, Pinterest, Twitter, stb.), az általános márka említések akár offline (óriás plakát, szórólap, névjegy, stb.), akár online médiában (banner hirdetések, a Google mybusiness (Google cégem) aktív szakszerű használata, és még rengeteg forrásban megjelenhetünk.

 

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments