, ,

Google Analitika alapok 1.

Google analitika a gyakorlatban

Google analitika – közönség áttekintése

Sokan nem is tudnak a létezéséről, pedig az egyik leghasznosabb és ingyenes eszköz, ami mindenki számára nyitott. Mire jó? Rengeteget megtudhatsz a teljes online marketingedről. Megtudhatod, mennyien látogatják, mit csinálnak weboldaladon, honnan találják meg, mennyire hatékony. A cikknek nem célja a teljes körű bemutatás, csak pár tipp, mire és hogyan használhatod fel.

Az analitika elérhető a következő linken: https://analytics.google.com/analytics

 

A belépéshez meg kell adnod egy google accountot. Nem kell megijedni, ez alapvetően a gmail címed és a hozzátartozó jelszó. Ha be van állítva a weboldaladon, már láthatod is a statisztikákat. Ha nincsen beállítva, kérd meg a webmesteredet, állítsa be, vagy adjon neked is hozzáférést. Ha még nincsen webmestered, megkereshetsz engem is. Amennyiben a weboldalad alapvetően rendben van, ez egy 5 perces művelet. FIGYELEM! Ingyenes weboldalaknál ez a funkció általában nincsen engedélyezve, csak ha a kiemelt csomagot választod, ami évente 50-60 ezer Ft is lehet.

 

Miután a beállítás megtörtént érdemes rögtön a “közönség-áttekintés” menüpontot választani, itt kapod a legtöbb információt.

Milyen adatokkal érdemes itt foglalkozni?

A felső részen a Közönség áttekintése sorban jobb oldalt be tudod állítani milyen időtartományt akarsz megfigyelni. Ezt akár napokra is lebonthatod, akkor azt is látod, milyen időpontokban mennyien nézik az oldaladat, de tudsz heti, havi, vagy egyedi tartományt is beállítani. Ezután a mellékelt ábra szerinti grafikonon láthatod, adott napokon mennyien nézték a weboldaladat. A képen egy havi bontás látható, benne megfigyelhető egy kiemelkedő ugrás. Hogy miért? Erről majd később.

Mi mit jelent az alsó táblázatban?

Munkamenetek: Azt jelzi, összesen hányszor nyitották meg a weboldalad. Minél nagyobb a szám, annál jobb!

Felhasználók: Ez az “embereket”, illetve “gépeket” jelzi. A két szám azért nem egyezik, mert vannak, akik többször is megnézik, főleg, ha valami érdekeset találtak. Itt is a nagy számok a hasznosak.

Oldalmegtekintések: Azt jelzi, összesen mennyi oldalt, bejegyzést, terméket, stb. néztek meg. Ha egy üzleti weboldalról van szó, akkor jó, ha ez a szám sokkal nagyobb, mint a fentiek, mert azt jelzi, tetszett a látogatóknak, amit láttak, ezért elkezdtek nézelődni.

Oldal / munkamenet: Ez a fentiekből készült arány szám. Minél magasabb, annál több információra voltak kíváncsiak a látogatóid. Ez általában akkor magas, ha az oldalnak jó a struktúrája, könnyen tudnak “navigálni” a látogatók.

Munkamenet átlagos hossza: Ez azt jelzi, mennyi időt töltöttek el a látogatók. Szintén, minél több, annál jobb. Gondolj bele, te is rákattintottál már olyan weboldalra, amit szinte rögtön bezártál. Átlagosan az 1 perc már jónak mondható. Ha ennél kisebb, érdemes dolgozni a tartalmon, vagy a kinézeten, esetleg a sebességen.

Visszafordulási arány: Itt a kisebb értéke a jó. Azt jelzi, milyen százalékban “pattannak le” a látogatók. Ha magas, azt jelzi, valami nem jó. Vagy a fogadó oldal riasztja el a látogatókat, vagy a tartalom nem meggyőző, esetleg csak nem jó az oldal navigációja.

Új munkamenetek %-os aránya: Itt nem lehet megmondani egyértelműen milyen érték a jó, de nagyjából az, hogy ha egészséges az arány. Egy induló weboldalnál az új látogatók a lényegesek, de egy régi “bejáratott” esetében már a régi látogatók visszatérése a fontosabb, hiszen ez jelzi az elköteleződést a cég, vagy termék, szolgáltatás iránt. Azaz, akkor jönnek vissza, ha tetszett nekik, amit láttak.

Kicsit lejjebb görgetve még az alábbi hasznos információkat láthatod:

Demográfia: Látod milyen nyelv területről jöttek a látogatóid, milyen városokból, országokból nézték meg a weboldalad. Ez is hasznos lehet, ha egy adott területre szeretnél koncentrálni.

Rendszer: Elsősorban technikai jellegű információ, de ad egy alapvető jelzést, a látogatóid milyen technológiai színvonalon állnak. Ez akkor hasznos, ha valami különleges látvány elemet szeretnél alkalmazni, vagy valami különleges technológiát, de a látogatóid készüléke jellemzően nem támogatja. Ilyenkor kell a webfejlesztőnek extra munkát adni, hogy ésszerű megoldást találjon.

Mobil: Szintén hasznos technikai információ, amiből a látogatóid által használt jellemző technológiára lehet optimalizálni a megjelenést és az információt.

A google analytics még számtalan egyéb lehetőséget kínál a látogatóid megismerésére. Amennyiben szeretnél  jobban elmélyedni benne, vedd fel velem a kapcsolatot és szívesen segítek abban, hogy pontos információkhoz juthassál. A képek a saját weboldalamról valóak. Ha tetszettek az ott látható számok és te is hasonlóakat szeretnél látni a saját weboldaladon, keress meg, szinte biztosan tudok segíteni.

 

A következő cikkben a forgalmi forrásokról esik majd szó, hiszen ez adja az igazán érdekes adatokat.

Szólj hozzá!

1 Comment : "Google Analitika alapok 1."

Visszajelzés
avatar
Rendezés:   legújabb | legrégebbi | legnépszerűbb
Bella Gábor
Vendég

Itt is lehet kérdezni 🙂

wpDiscuz