A Google keresője folyamatosan változik, akár naponta többször is változtatnak a találati listán. Így pontos, mindre kiterjedő listát nem lehet összeállítani, ugyanakkor vannak a keresőoptimalizálásban úgynevezett sarokkövek, melyekre minden esetben oda kell figyelni. Lássuk mik ezek:

Meg kell szerezni a szakértői státuszt egy adott témakörben.

Mind a Google, mind a weboldal látogatói szemében. Első sorban jól megírt szövegekkel lehet, amit alapos forrás kutatás után szakértői cikk formájában érdemes közzétenni. Ezek hossza változó nem lehet pontosan megmondani – e sorok írójának van rövidke (2500 karakter körüli) és nagyon hosszú (30 000 karakteres) cikke is több ezer keresést produkáló témakörökben. E mellé sok fogyaszthatóan rövid (1500-2500 karakter, jellemzően 1 perc alatt elolvasható), érdekes, témába vágó bejegyzést publikálni.

Jellemző célkitűzés, hogy a témában jelenleg vezető oldalaknál többet és/vagy jobbat kell írni. Minél nagyobb a verseny, annál több, valóban minőségi szöveges és/vagy videós anyagra van szükség. Természetesen nem árt a valódi szaktudás is, de egy valóban jó szövegírónak elegendőek a források és némi segítség, hogy valóban minőségi tartalmat állítsunk elő.

Természetesen az lenne a lényeg, hogy saját magunk állítsuk elő a saját szaktudásunk bizonyítékául szolgáló tartalmakat, ugyanakkor a jól megírt, olvasmányos szöveg kulcsfontosságú. Ugyanis a tartalmainkat nem csak a Google robotjai fogják olvasni, hanem emberi minősítésen is átesnek, de a végső döntést a felhasználók fogják meghozni. Ha ők egy hosszúra nyúlt szöveg első két bekezdésén sem jutnak túl, inkább bezárják a mi oldalunkat és folytatják a keresést tovább, hamarosan vissza fogunk esni.

Ugyanakkor lehetsz bármilyen jó szakember, ha nem tudod, pontosan mit és hogyan keresnek a Google keresőjében az emberek, akkor nem fogsz tudni a Google által is

Szükséges szaktudás: szövegírás, SEO tanácsadó.

Szólj hozzá!

avatar
  Subscribe  
Visszajelzés