, ,

SEO Rangsorolási szempontok 2017-ben

 

Kedvenc keresőnk a Google állandóan változtatja a rangsorolását. 2016-2017-ben rengeteg változtatást vezetett be a google, ezek miatt egyes weboldalak szinte teljesen eltűntek, mások előre kerültek. Ennek örülünk, amikor mi keresünk valamit, de foghatjuk a fejünket, amikor mi szeretnénk eladni és azt tapasztaljuk, hogy egyik napról a másikra már nem találnak meg minket, esetleg ha újonnan indulunk, meg sem jelenünk a találati listában. Pedig a jó helyezés fontos. 

Mi alapján rangsorol tehát főként a kereső óriás, azaz mire figyeljünk nagyon oda amikor a saját weboldalunkon végezzük a SEO, abagy kereső optimalizálás beállítását?

1. A legfontosabb szempont a kereső optimalizálásban a minőségi tartalom!

A tartalom főként szöveges, de beletartoznak a képek, infografikák, esetlegesen a videó bejátszások. Ami a lényeges, hogy valóban átfogó, terjedelmében is kielégítő méretű tartalmak legyenek, azaz minden lehetséges információt megtalálhasson rajtuk az, aki keres. Ez időnként ellentmond annak, amit az emberi felhasználók keresnek, hiszen a felgyorsult világban azt szokták keresni, ahol gyorsan, szinte azonnal megkapják a választ. Ráadásul a hosszú szöveg időnként fárasztó is tud lenni. Gondolom, ennél a résznél már mindenki elkezdi unni a szövegelést, hiszen semmi hasznos információt nem kap.

Erről van szó! Nem szabad sok rizsát, érdektelen de kulcsszavakkal teletűzdelt szöveget alkalmazni, ráadásul a google elég hatékonyan szűri ki a lopott tartalmakat is, tehát az sem megoldás, ha valahonnan másolod az érdekes szöveget. Fura módon ezzel pont a konkurenciádat fogod erősíteni, hiszen a google úgy látja, a nála található szöveg elég jó arra, hogy  mások is átvegyék?

Mi a megoldás? Hacsak nem készülsz írónak, esetleg nem vagy grafomániás, akkor bizony ezt a munkát ki kell adni valakinek. SEO szövegírásnak hívják a szakzsargonban és egy jó szövegíró aranyat ér. Emellett fontos az igényes képanyag lehetőleg saját forrásokból, és fontosak a különböző kis egyéni grafikák, hiszen ezek dobják fel annyira az oldalt, ami miatt az olvasók sem fáradnak bele.

2. Szempont a hivatkozások, azaz backlinkek száma és minősége.

A hivatkozások a google szemében azt jelentik, hogy mások is értékesnek találták a tartalmainkat, emiatt ha két azonos weboldalról van szó, azt fogja előre tenni, akinek a több hivatkozása van van. Azért, hogy ne legyen ennyire egyszerű, a google a linkfarmok helyett elkezdte figyelni a linkek erősségét is.  Azaz már nem megoldás az, hogy beregisztrálunk mindenféle oldalakra és hanyatt dőlve várjuk a látogatók rohamát.

Mit lehet tenni? Ha kiugróan ügyesek vagyunk, létrehozhatunk olyan jó tartalmat, amit maguktól osztogatnak majd meg az emberek, felfigyel ránk a hazai és világ sajtó, felkerülünk a hír magazinok főoldalára. Valljuk be, aki vállalkozó és nem író, az nehezen fogja tudni ezt megvalósítani. Itt is az a megoldás, hogy meg kell bízni valakit azzal, hogy valóban kimagasló tartalmat gyártson és utána intézze el azt is, hogy ezek a megfelelő helyeken elhelyezésre kerüljenek. Sokat számít a szociális médiákból érkező visszajelzések száma, igen erős lehet a helyezéseinkben bekövetkező javulás, ha pl. a facebookon sokan megosztják a weboldalunk bejegyzéseit.

3. Mobilbarát megjelenés és sebesség = UX

Ma már egyértelmű, hogy a mobil telefonos webhasználat a jövő útja. Rengeteget javíthat és ronthat is a találati listákon való helyezésünkön az, hogyan néz ki a weboldalunk mobil telefonokon. A másik szempont a betöltési idő. Általános gyakorlat, hogy 3 másodperc alatt meg kell jelenni az oldalunknak, mert ennél többet nem vár a látogatók jó része. Éppen emiatt a google – sőt a facebook is! – bünteti az olyan oldalakat, ahol ennél többet kell várni a betöltődésre. Ezek ellenőrzésére számtalan lehetőség van, de ha te egyszerű felhasználó vagy, a legjobb, ha rám bízod, ezt megcsinálom neked ingyen, ha igénybe veszed ingyenes weboldal felmérésemet.

Az eredmény ismeretében el lehet kezdeni a javításokat. Ez az esetek egy részében gyakorlatilag egy új honlapot eredményez, a régi oldalról az értékes tartalmak át hozatalával, újak készítésével. Aztán lehetséges a sebességen és a kódon is javítani, végül rendelkezésre áll az AMP – Advanced Mobil Page – lehetősége is, amit a google azért fejlesztett ki, hogy villámgyors legyen az oldalak betöltése mobilokon.

Summázva, nagyon oda kell figyelni arra, hogy honlapunk látogató mobilon is megfelelő élményhez jussanak.

4. Technikai SEO beállítások

Ezek sem elhanyagolható tényezők. Oda kel figyelni a kiemelések használatára, a megfelelő meta leírások használatára, SSL megfelelő használatára és még millió egyéb dologra, amit most le sem írok. Egy szakértő úgy is tudja ezeket, egy laikus ellenben valószínűleg sikítva menekülne.

Ha idáig eljutottál az olvasásban, valószínűleg megérted, mennyire összetett és fontos dolog a weboldalak hatékony SEO-zása, így mérlegelni tudod, megéri e költened rá, vagy hagyod úgy az egészet, ahogyan van és majd lesz valami. Ez utóbbit nem tanácsolom, hiszen a legfrissebb kimutatások szerint az interneten történő vásárlások száma és az új üzleti partnerek megtalálása is egyre inkább mértékadó lesz. Ha nem kívánsz lemaradni a versenyben, lépned kell előrefelé.

 

Szólj hozzá!

Legyél te az első hozzászóló!

Visszajelzés
avatar
wpDiscuz