webáruház keresőoptimalizálás

Miben különbözik a webáruházak keresőoptimalizálása az egyéb weboldalakétól? Nehezebb, vagy könnyebb webshopok esetén megfelelő eredményeket elérni? A válasz összetett lesz. Egyrészt könnyebb, hiszen egyértelműbbek a konverziók, könnyebben mérhetőek az eredmények. Másrészt sokkal több szempontra kell figyelnünk, mint egy sima üzleti weboldal esetén. Az alap folyamatok hasonlóak, mint a weboldal keresőoptimalizálás esetén, ugyanakkor számos egyéb körülményre is oda kell figyelni, mint a kategória oldalak optimalizálása, a blog bejegyzések átgondolt használata, a termék leírások hossza és minősége.

Induló webshopok keresőoptimalizálása során például különösen fontosak az információs célú blogbejegyzések, és az ezekben megjelenő termék bemutatók, amik nem csak organikus (ingyenes) forgalmat hozhatnak, hanem konkrét értékesítéseket is. Meglévő webshopok esetén általában a kategória oldalakon célszerű dolgozni, a blog bejegyzéseket pedig érdemesebb tágabb körből tematizálni, nehogy a kulcsszó kannibalizáció áldozataivá váljunk.

Induló webshopok esetén elvégzendő SEO feladatok

  • Jóval átfogóbb kulcsszó kutatás mint weboldalak esetén.
  • Pontosan meg kell határozni az üzleti (vásárlási célú) kulcsszavakat és ezeket termék, vagy termék kategóriára optimalizálni.
  • Az információs kereséseket kétfelé kell bontani. A csak információs célúakat nagyon jól optimalizált blogbejegyzésekkel, a vegyes célúakat jól megírt részletes kategória leírásokkal tudjuk megcélozni.
  • Intenzívebben kell használnunk a külső forrásokat, nem csak sima link építés, hanem átkattintás is cél kell legyen a jó eredményekhez. Azaz nem elég a DA értéket néznünk, hanem valós forgalmú nézett oldalakon kell linkeket elhelyezni.
  • A Google ads használatát nagyon össze kell hangolnunk a keresőoptimalizálással és az elért eredmények függvényében folyamatosan finomhangolni a hirdetési stratégiát.
  • Nagyon fontos a megfelelő alap rendszer kiválasztása! Mi a legjobb eredményeket általunk készített WordPress + WooCommerce webáruház készítésével érjük el. Rengeteg ingyenes, bérelhető, fizetős és egyedi fejlesztés áll rendelkezésre. Ezek közül vannak, amelyek nagyon jól támogatják a webáruházon elvégezhető technikai, vagy Onsite SEO feladatokat, mások egyáltalán nem alkalmasak erre, megint másoknál komoly pénzekbe kerülő egyedi fejlesztésekkel lehet csak megvalósítani a kitűzött célokat.
  • El kell döntenünk a kizárandó típusokat, mint szűrők, címke, egyéb gyűjtő oldalak, amik jellemzően alacsony minőségű, ismétlődő tartalmakat tartalmaznak.
  • Oda kell figyelni a megfelelően méretezett és tömörített képek használatára.
  • Törekednünk kell, hogy lehetőleg releváns, szakmailag jól megírt cikkek hivatkozzanak a saját oldalunk üzleti kulcsszavaira.

Már létező webshopok esetén elvégzendő keresőoptimalizálási feladatok

A fentieken túl elsősorban a meglévő forgalmak elemzésével kell rengeteget foglalkozni, és az eredmények ismeretében új stratégiát alkotni.

  • Hangsúlyosabb a konkurencia elemzés
  • Új kulcsszavak, kifejezések (long tail) felkutatása, üzleti szempontból minősíteni kell ezeket.
  • Új releváns linkeket szerezni
  • Gyakran van szükség külső forrásba publikálni komoly szakmai cikkeket, amik önmagukban is képesek a kulcsszavainkra jó helyezéseket produkálni, ezzel kiszoríthatjuk onnan a konkurenseiket, az onnan származó linkekkel erősíthetjük saját pozícióinkat.
  • Állandóan figyelni és javítani kell az UX teljesítményt, a sebességet.

 

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments