weboldal keresőoptimalizálás

Mennyiben más egy weboldal keresőoptimalizálása, mint egy blog, magazin, hírportál, vagy webáruház keresőoptimalizálása? Az alap folyamatok megegyeznek ugyan, de más módszerekkel érhetünk el jó eredményeket, mint a többi kategóriában. A weboldalaknak általában más a felépítése és a célja is, mint a többi említett weboldal típusnak, így ezt már a weboldal készítés előkészítésekor meg kell határoznunk. Elsőnek el kell döntenünk, új megrendeléseket, érdeklődőket kívánunk e szerezni online forrásból, vagy a meglévő ügyfélkörünket kívánjuk pontos, naprakész információkkal ellátni.

Ha az új érdeklődőkre kívánunk koncentrálni, rengeteg tematikus tartalmat, blogbejegyzést kell írnunk, vagy íratnunk (SEO szövegírás), ezeket egyéb csatornákon népszerűsítenünk (közösségi média, Google Ads, egyéb tartalom megosztások). Egy alapos kulcsszó kutatásnak kell megelőznie a projektet, majd ezek után készül egy részletes tartalom terv, a bejegyzések tematikájától függően belső hivatkozások, külső hivatkozások meghatározása, link építési stratégia kidolgozása, márka erősítés, stb. Mint látható igen összetett és munka igényes a feladat. Szükséges még egy komplex online marketing stratégia kidolgozása is, aminek egyik fontos eleme a Google organikus találataiból származó forgalom növelése. Az első időszakban komoly anyagi eredményekre nem számíthatunk ebből a befektetésből, viszont ha jó stratégia mentén, következetesen végezzük a munkát, 1 év elteltével már élvezhetjük a munka gyümölcseit.

Ha a meglévő ügyfélkörünkre kívánunk koncentrálni, érdemes meglévő tartalmainkon javítani, már meglévő helyezéseinket erősíteni. Általában egy alapos weboldal elemzés és a konkurencia feltérképezése az első, majd a könnyen elérhető célok meghatározása a következő. Ezek jellemzően apróbb módosításokkal már számottevő eredményeket hozhatnak.

Szintén különbséget kell tenni induló vállalkozások induló weboldalai és már régóta jelenlévő cégek bejáratott weboldalai között.

Induló weboldalak esetén elvégzendő munkák

Az elsődleges cél, hogy készítsünk jobbat, szebbet, gyorsabbat, mint azok a weboldalak, akik jelenleg ott vannak a találati lista élén.

  • Alapos és átfogó kulcsszó kutatás.
  • Elsődleges és másodlagos kulcsszavak meghatározása.
  • Alapos konkurencia elemzés.
  • El kell döntenünk, mekkora forrásokat kívánunk szánni a pusztán információs keresésekre, amik az összes keresés 80%-át teszik ki.
  • A meghatározott célok ismeretében keresőoptimalizált weboldal terv készítése.
  • Kidolgozzuk a rövid és hosszú távú tartalom stratégiát. Ilyenkor határozzuk meg egyes aloldalak miről szóljanak, mennyi szöveget kell rájuk elhelyezni, milyen menüpontoknak, egyéb navigációt segítő eszközöknek (belső linkek, gombok, stb.) kell szerepelnie, mennyi képet, egyéb médiát, pl. videót kell elhelyeznünk.
  • Az elkészült weboldalon elvégezzük a technikai SEO beállításokat, a sebesség optimalizációt, valint a felhasználói élmény vizsgálatot, esetleges javítást.
  • Kidolgozzuk az induló link építési stratégiát.
  • Bekötjük a megfelelő Google és egyéb csatornákat (analytics, search console, google mybusiness, facebook, pinterest, instagram, stb.).
  • Beküldjük Google indexelésre az elkészült weboldalt.
  • Nagyjából 2 hét elteltével (ennyi idő kell induló weboldalaknak a teljes körű indexelésre) alapos újraellenőrzés, majd a kapott adatok alapján apróbb módosítások elvégzése.
  • Induló link építés elvégzése.
  • Folyamatos forgalom elemzések (Google Analytics, Hotjar, egyéb eszközök), az esetleges UX hibák javítása.

Amint ezeken a folyamatokon végigmentünk, várni kell az első 3-6 hónapban, ennyi idő után áll be az induló helyezésünk. Ebben az időszakban végezhetjük a folyamatos link építést, illetve a tartalom tervben meghatározott szövegek megírását, oldalunk egyéb csatornákon való népszerűsítését (facebook, google ads, stb.), márkánkat népszerűsíthetjük, stb.

Ez a folyamat általában rendszeres és kiszámíthatatlan helyezés mozgásokkal jár – szakmában ezt nevezzük hintázásnak is -, azaz egyik nap lehet, hogy 5-ik helyen vagyunk, a másikon teljesen eltűnünk. Amint az induló időszak végéhez ér (egyes esetekben ez akár 1 év is lehet), el lehet kezdeni a folyamatos munkát a helyezések javítására.

Meglévő weboldalak esetén végzett keresőoptimalizálási munkák

Amennyiben a weboldal már kereső optimalizáltan készült lényegesen egyszerűbb a feladat. Amennyiben a fenti feladatok nem kerültek elvégzésre az induláskor, ezeket utólag pótolni kell, azaz végig kell menni vagy az egész feladaton, vagy egyes részein. A választott technológiától függően ez időnként azzal járhat, hogy egy teljesen új weboldalt kell készíteni, mert a régi alkalmatlan erre a célra.

  • Alapos átvizsgálás Google Analytics és Google Search Console segítségével.
  • Helyezés vizsgálat a meglévő eredményekre koncentrálva.
  • Az egyes kulcsszavakra, kifejezésekre (long tail) kidolgozott tartalom és linképítési koncepció kidolgozása.
  • Márka, Brand erősség vizsgálata, konkurensek összehasonlítása.
  • Meglévő tartalmak bővítése, optimalizációja.
  • Konverziók elemzése, növelése.
  • Google nagyobb frissítéseinek (major update, melyeket 3 havonta végez a Google) való  megfelelőség vizsgálata.
  • Weboldal UX (user experience – felhasználói élmény) elemzése, javítása.
  • Új mérési, konverziós pontok meghatározása, beépítése.
  • A kapott adatok alapján közép és hosszútávú stratégia kidolgozása (pl. mennyi új tartalomra, mennyi és milyen linkre lesz szükség várhatóan, milyen technikai módosítások várhatóak a közeljövőben és hosszútávon).

Az itt felsoroltak csak a jéghegy csúcsa. Egy jó és lelkiismeretes seo szakember sajátjaként kezel minden általa felügyelt projektet, így rendszeres kapcsolatban áll a megbízójával, sokszor közösen találják ki az új célokat, elemzik a kínálkozó lehetőségeket.

Összefoglalva a feladatokat

  • Meg kell határozni az üzleti jellegű keresések kulcsszavait és erre kell koncentrálni, ugyanakkor érdemes minél több információs keresést is a megfelelő oldalakra hozni az organikus (ingyenes) csatornákból.
  • Folyamatosan figyelemmel kell kísérni a weboldal látogatók viselkedését és úgy optimalizálni a weboldalt, hogy a látogatók megelégedettsége magas legyen, lehetőleg visszatérő látogatók, majd ügyfelek legyenek.
  • Minél több és minél értékesebb ajánlást (linket) szerezni.
  • Az átgondolt marketing stratégia részeként együtt működni a többi online felülettel.

 

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments